Selamat Datang Ke Laman Blog YB. Ustaz Ahmad Izzat Shauki, Adun Bukit Lada. MARI BERSAMA !!!

Sumbangan Dana Bantuan Kebajikan DUN Bukit Lada

Pusat Khidmat Wakil Rakyat ( PKWR ) Bukit Lada Mengalu-alukan Sumbangan Dari Orang Ramai Untuk Dana Bantuan Kebajikan Untuk Disumbangkan Kepada Golongan Yang memerlukan Dalam Kawasan DUN Bukit Lada. Sesiapa yang Ingin Memberi Sumbangan, Bolehlah Menghubungi Setiausaha Kerja PKWR Bukit Lada, Saudara Mohd Hanifi Bin Haji Ahmad Jamaludin 019-5556987

DANA BANTUAN PESAKIT JANTUNG
Sumbangan Dari Pelbagai pihak amat diperlukan untuk membantu Adik Muhammad Azan Samsudin, 14 untuk menjalani Pembedahan Jantung di Institut Jantung Negara ( IJN ) pada 24 Mac 2010.Sebarang pertanyaan dan Sumbangan anda bolehlah menghubungi Pegawai Khas YB Adun Bukit Lada, Shahrulruddin Musa 019-5230408


Jumaat, 29 Mei 2009

Sidang Media Oleh Dato’ Haji Mahfuz Bin Omar.
28 Mei 2009.
2.30 Petang
Kompleks PAS Pokok Sena, Kedah Darul Aman.


Penguncupan Ekonomi Malaysia.
Penguncupan 6.2 peratus ekonomi Malaysia sudah tentu memberi implikasi negatif untuk rakyat Malaysia. Penguncupan ini di umumkan oleh Bank Negara Malaysia dan menjadikan tahun 2009, peratusan penguncupan ini di bawah paras 1 peratus. Namun Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zetty Akhtar Aziz memberitahu bahawa tidak akan ada perubahan pada suku tahun ke dua ekonomi Malaysia dan di jangka pulih pada suku tahun ke tiga.

“Bagaimana boleh suku ke tiga akan pulih seperti sediakala sedangkan suku pertama dan ke dua sudah berlaku penguncupan seperti laporan MIER ?” soal Dato’ Mahfuz.

Beliau juga menjelaskan penguncupan ini akan memberi kesan yang buruk taraf ekonomi rakyat Malaysia. Apa yang dikesalkan sikap kerajaan yang baru mengumumkan penguncupan ini. Kerana Dato’ Seri Najib (ketika menjawat jawatan Menteri Kewangan) memberi jaminan bahawa Malaysia tidak akan berlaku penguncupan ekonomi (Utusan 1 Januari 2009) dan beliau juga pernah menyatakan bahawa Malaysia mempunyai daya tahan untuk mengelakkan berlakunya penguncupan ekonomi (Malaysia Kini 17 Februari 2009).

“Jelas ini satu pembohongan oleh Menteri Kewangan 1 ketika itu. Dan pembohongan ini terbongkar apabila ada desakan agar Malaysia membentangkan langkah-langkah alternatif untuk menghadapi masalah ekonomi global”.

Beliau kesal kerana Menteri Kewangan 1 tidak melihat jauh permasalahan ini dan cepat menafikan pandangan dan pendapat pakar-pakar ekonomi. Beliau memberi cadangan agar di usulkan pemotongan gaji Dato Seri Najib sebanyak RM 10 dibentangkan dalam parlimen yang bakal bersidang padang 15 Jun ini. Pemotongan ini dibuat kerana pembohongan kepada rakyat seolah-olah Malaysia tidak mengalami masalah ekonomi sedangkan sebaliknya yang berlaku. Beliau juga menambah, usul pemotongan gaji ini mestilah di usulkan oleh pihak kerajaan sebagai menandakan kerajaan sekarang adalah kerajaan yang telus dengan tema “1 Malaysia” dan beliau mengesyorkan supaya Dato’ Seri Nazri Aziz yang membawa usul ini. Pemotongan ini sebagai hukuman moral dan peringatan kepada Menteri Kewangan 1 supaya tidak lagi mengulangi pembohongan kepada rakyat.

Beliau juga mengulangi kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang pernah menyatakan ketidak yakinan beliau terhadap Najib untuk tangani masalah ekonomi global. Dato’ Haji Mahfuz juga ditanya adakah PR akan mencadangkan agar Menteri Kewangan 1 perlu ditukar dan digantikan dengan pakar ekonomi. Beliau menegaskan

“Setiap Menteri Kewangan 1 mestilah mempunyai kekuatan dan latar belakang ekonomi dan semestinya bersikap terbuka untuk menerima pendapat dan pandangan dari mereka yang pakar. Dan faktor ini tiada pada Najib”, tegas beliau.

“Sehingga sekarang saya belum dapat melihat pelan yang konkrit untuk Malaysia menghadapi masalah ekonomi global ini dan saya tidak yakin Malaysia akan pulih pada suku ke tiga sedangkan suku ke pertama dan kedua sudah mencatatkan penguncupan”.

“Bahkan rakyat ingin tahu ke mana pergi pakej rangsangan ekonomi RM 60 bilion yang diumumkan oleh Najib pada Mac lalu, keberkesanan perlaksanaannya, dan semua ini mesti dibahaskan dalam parlimen untuk pengetahuan rakyat keseluruhan ”.

Keputusan tergesa-gesa.
Keputusan Kementerian Pelajaran untuk menghadkan hanya 10 subjek bagi setiap calon SPM mulai tahun depan dilihat sebagai tindakan dan keputusan yang tidak wajar dan tergesa-gesa. Keputusan ini dilihat akan memberi kesan negatif dan masalah kepada pelajar-pelajar sekolah agama.

Keputusan ini akan melahirkan lepasan sekolah agama yang lemah kerana tidak dapat menguasai ilmu khusus tentang agama. Pelajar-pelajar ini apabila memasuki Universiti akan ketinggalan kerana tidak dapat menyesuaikan diri dengan pengajian ilmu agama yang agak tinggi disebabkan tidak memperlajari secara mendalam ilmu tersebut di sekolah menengah.

“Apa salahnya kalau ada yang hendak ambil lebih dari 10? Dan kalau alasan untuk menghadkan pengambilan subjek untuk SPM berkaitan dengan biasiswa, berapa orang sangat yang ambil sampai 20 subjek? Kalau setakat Madihah seorang pun kerajaan tak mampu beri biasiswa, andai lepas ini beribu yang dapat 10 A, mampukah kerajaan bagi biasiswa? ” tanya Dato’ Mahfuz.

“Sepatutnya kerajaan berasa bangga apabila ada pelajar yang mampu memperolehi sehingga 20 A dan ini membuktikan Malaysia mempunyai penduduk yang cerdik ”.

Pilihanraya kecil Penanti
Dato’ Mahfuz meminta pihak SPR mengambil tindakan terhadap Khairy Jamaludin apabila menghasut pengundi-pengundi Penanti supaya tidak keluar mengundi pada 31 Mei nanti. Proses pengundian merupakan tanggungjawab sebagai seorang rakyat Malaysia apabila cukup umur. Kenyataan Khairy Jamaludin boleh mendorong supaya rakyat menolak proses demokrasi yang dijunjung di Malaysia.

Beliau uga menegaskan bahawa menghasut dan menghalang supaya orang ramai tidak keluar mengundi adalah satu kesalahan. Dan ini seolah-olah menghina SPR kerana setiap kali pilihanraya diadakan sudah tentu SPR ingin melihat peratusan keluar mengundi mencatat peratusan yang tinggi untuk membuktikan keberkesanan gerak kerja SPR. Namun, masih ada yang sanggup menghasut rakyat supaya tidak keluar mengundi.

Sidang media ini dibuat atas kapasiti beliau sebagai Ahli Parlimen Malaysia.

1 Comment:

  1. Najib Feshal said...
    sekadar memberitahu...
    Projek Bandar Baru 2 Pokok Sena...
    Projek Air Mata...

    Dah 4 tahun Bayar Utang bank..
    Tapi belum siap....
    Boleh tak? YB.. Tolong kami....
    buat sesuatu tindakan........

Post a Comment



Sekitar Perlawanan Piala DUN

Sekitar  Perlawanan Piala DUN